BiznesTechnologie

Pozycjonowanie stron www – zmiany algorytmu Google od września 2020

0

Skuteczne indeksowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google wciąż jest zależne od wielu czynników, o których należy pamiętać już na poziomie planowania projektu witryny. Jednym z nich jest budowa wersji strony dostosowanej do mobile lub responsywność, które zapewnią potencjalnym użytkownikom swobodny dostęp do strony z poziomu różnych urządzeń. Google nie od dziś kładzie zdecydowany nacisk na budowę dostosowanych do mobile stron internetowych, ale dopiero od września 2020 roku będą one miały specjalne miejsce w “oczach” Googlebota.

Już we wrześniu 2020 możemy oczekiwać ukończenia projektu “Mobile-First Indexing”, nad którym Google pracuje od dłuższego czasu. Nowa propozycja od twórców wyszukiwarki zakłada przełączenie wszystkich witryn na osobne indeksowanie mobilne. Ta decyzja jest uzasadniona, biorąc pod uwagę wzrost popularności korzystania ze smartfonów i innych urządzeń mobilnych. 

W efekcie (co już ma miejsce a będzie jeszcze bardziej zaawansowane) to właśnie strony internetowe posiadające pełne dostosowanie oraz optymalizację pod mobile będą przede wszystkim indeksowane. 

Pozycjonowanie stron internetowych w kontekście nowego algorytmu indeksowania na mobile

Warto w tej sytuacji zadbać o to, żeby nasza strona internetowa miała odpowiednie funkcjonalności sprzyjające jej indeksowaniu. Istnieją jeszcze przypadki, w których mobilna wersja strony wyświetla się pod oddzielnym adresem URL. Google w związku ze zmianą sposobu indeksowania sugeruje, aby stawiać na dostosowanie zawartości oraz struktury witryny do konkretnych urządzeń, co oznacza postawienie na responsywność  strony internetowej.

Poza tym, należy zweryfikować, czy wszystkie podstrony naszej witryny będą odpowiednio indeksowane i przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki. Dotyczy to zarówno stron www już powstałych i przechodzących zmiany w strukturze lub zawartości, jak i tych dopiero rozpoczynających swoją karierę w wyszukiwarce. Google rekomenduje, aby szczególną zwrócić szczególną uwagę na wyświetlanie treści (na desktopie i mobile), a także na zgodność metadanych i danych strukturalnych.

Jeśli chcesz stworzyć responsywną stronę internetową przygotowaną na Mobile-First Indexing, która także zachwyci wszystkich użytkowników nie tylko urządzeń mobilnych, skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną. Inwestycja zarówno w nową witrynę, jak i przerobienie poprzedniej witryny może w efekcie przynieść wzmożony ruch na stronie, a tym samym większe zyski.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Comments

Comments are closed.