Przedstawienie niezbędnych informacji w zwięzły, zrozumiały, a przy tym w atrakcyjny sposób, to podstawowy cel każdej biznesowej prezentacji multimedialnej. Żeby go osiągnąć, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach związanych z podstawowymi zasadami przygotowywania tego typu wystąpień. Nie wiesz, czego one dotyczą? A może po prostu zastanawiasz się nad tym, co zrobić, aby ulepszyć gotowy projekt? W obu przypadkach warto sprawdzić poniższe informacje.
Co to jest biznesowa prezentacja multimedialna?
Na początek trochę teorii. Prezentacja biznesowa to przeważnie pokaz aktualnej oferty – produktów bądź usług, które przedstawiane są klientom bądź kontrahentom. Służyć może ona również promocji firmy w trakcie poszukiwania inwestora lub po prostu partnera biznesowego.
Z tego właśnie powodu może ona znacząco różnić się od standardowych prezentacji, tworzonych chociażby na użytek wewnętrzny. Niezwykle ważne jest to, aby podkreślała ona profesjonalne podejście autora, a także walory marki. Musi ona ponadto mieć właściwy język i formę. Wszystko po to, aby z jednej strony przekazać kluczowe informacje, a z drugiej zaciekawić odbiorcę i sprawić, że zostanie on zachęcony tym, co masz do zaproponowania.
Dobra prezentacja multimedialna biznesowa – o czym pamiętać?
Skoro wiesz już, czym jest biznesowa prezentacja, możemy przystąpić do wskazania kilku kluczowych zasad jej projektowania. Jak nietrudno się domyślić, nie wystarczy bowiem wkleić wybrane informacje do slajdów z nadzieją, że to wystarczy, by osiągnąć cel. Sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. O czym zatem musisz pamiętać?
- W komunikacji biznesowej liczy się przejrzystość, dlatego prezentacja multimedialna powinna być prosta. Unikaj niepotrzebnych dodatków i upiększaczy. Liczy się minimalizm i przestrzeń, dlatego zadbaj o to, aby poszczególne partie teksty były oddzielone odpowiednimi odstępami.
- Slajdy to nie wszystko! Liczy się też to, co mówisz. Niech prezentacja będzie wyłącznie wsparciem, sposobem zobrazowania przekazu, a także streszczeniem kluczowych informacji. Odbiorca powinien skupiać się w głównej mierze na to Tobie i na tym, co chcesz mu powiedzieć, dlatego na slajdach musi znajdować się minimalna ilość tekstu.
- Nie bój się multimediów! Pamiętaj o tym, że obrazek często przekazuje więcej wiedzy, niż nawet najlepsza rozprawka. Zadbaj więc o to, aby na poszczególnych slajdach znalazły się wykresy, tabele, grafiki, a nawet materiały filmowe. Oczywiście wszystko musi być na temat.
- Wracając jeszcze do przejrzystości, w biznesowej prezentacji multimedialnej istotne jest zachowanie spójności kolorystycznej. Wybierz jeden motyw, który pojawiać się będzie na każdym slajdzie. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego chaosu, zadbasz przy okazji o to, aby każda informacja była czytelna.
- Poza przygotowaniem prezentacji, postaraj się dostarczyć ją klientowi, by mógł do niej zajrzeć. Może być to plik z kompletem materiałów, kilka kluczowych slajdów lub prezentacja w formie video.
Choć wydaje się to oczywiste, należy podkreślić, że biznesowa prezentacja multimedialna nie można być tworzona „po łebkach”. W końcu chodzi o przyszłość firmy, dlatego warto zrobić wszystko, aby gotowy projekt przedstawiał ją w jak najlepszym świetle.
Biznesowa prezentacja multimedialna – skorzystaj z pomocy profesjonalistów!
Jeśli pomimo powyższych wskazówek stworzenie własnej prezentacji wydaje Ci się zbyt dużym wyzwaniem, nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby zlecić ją fachowcom. Mowa tutaj, rzecz jasna, o firmach specjalizujących się w tworzeniu prezentacji multimedialnych. A zwłaszcza o podmiotach mających doświadczenie w projektowaniu wystąpień biznesowych.
Dzięki takiej współpracy możesz mieć pewność, że gotowy plik okaże się zgodny z obecnymi trendami i że we właściwy sposób przedstawisz ważne informacje. Nie da się ukryć, że takie rozwiązanie jest zwyczajnie wygodne, ponieważ uwalnia Cię od wielogodzinnej pracy.
Comments