Biznes

Czym jest pozycjonowanie stron i dlaczego Twoja firma tego potrzebuje?

0

Jeśli prowadzisz firmę, to z całą pewnością posiadasz również swoją własną stronę internetową. Założyłeś ją prawdopodobnie po to, aby zwiększyć zasięgi swojego przedsiębiorstwa oraz zyskać nowych klientów. Wielu początkujących lekceważy jednak fundamentalny proces, jakim jest odpowiednie pozycjonowanie stron – i jest to wielki błąd, o czym wkrótce się przekonasz. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, na czym polega proces pozycjonowania stron, oraz dlaczego każda firma powinna z niego skorzystać.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Prawdopodobnie nieraz spotkałeś się z frazą „pozycjonowanie stron internetowych”. Być może wiesz nawet, na czym mniej więcej ów proces polega. Jak sama nazwa wskazuje, jest to czynność (a właściwie ich zbiór) której celem jest jak najlepsza pozycja strony WWW w wyszukiwarce internetowej. O ile na papierze brzmi to całkiem przejrzyście, o tyle w rzeczywistości cały ten zabieg jest znacznie bardziej skomplikowany.

Po przeczytaniu jakiegokolwiek poradnika na temat pozycjonowania stron internetowych, możesz dojść do wniosku, że polega ono jedynie na odpowiednim doborze słów kluczowych oraz przyjaznej kompozycji witryny. Jest to jednak prawda jedynie częściowo: owszem, tak zwane „key-words” oraz układ graficzny strony są bardzo ważne, jednak jest to dopiero wierzchołek góry lodowej.

Do całego procesu pozycjonowania stron należy doliczyć również tak zwane back-linki (czyli wygenerowanie odpowiedniego „statusu zaufania” strony poprzez odwiedzających z innych witryn) oraz działania SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych) na które to z kolei składa się między innymi publikowanie artykułów sponsorowanych oraz korzystanie z kampanii reklamowych. Wychodzi więc na to, że jest to proces, który nawet mimo ogromnej wiedzy oraz doświadczenia, zajmuje strasznie dużo czasu i trzeba go odpowiednio pielęgnować.

Nic więc dziwnego, że coraz to większa część przedsiębiorców (posiadających oczywiście swoją własną stronę internetową) rezygnuje z samodzielnego pozycjonowania swoich witryn, a za to zlecają tę usługę firmom zewnętrznym.

Jakie są zalety skorzystania z firmy pozycjonującej strony?

Oprócz samego wzrostu liczby odwiedzin na Twojej stronie, możesz liczyć również na zbudowanie lepszego wizerunku Twojego przedsiębiorstwa. Ilość użytkowników klikająca w odnośnik do Twojej strony nie jest bowiem jedynym wyznacznikiem, ale również ich spędzony czas na witrynie. Aby zyskać lepsze pod tym kątem statystyki, konieczne będzie poprawienie strony wizualnej oraz układu logicznego a każda dobra firma pozycjonująca strony internetowe powinna sobie z tym procesem poradzić bez najmniejszego problemu.

Najważniejszym czynnikiem jednak, dla którego przedsiębiorcy korzystają z usług pozycjonowania stron, jest oszczędność czasu. Ogromna oszczędność czasu. Ilość czasu, którą musiałbyś poświęcić na naukę podstaw SEO i SEM, oraz wprowadzenie ich w życie, mógłbyś liczyć w setkach, a nawet tysiącach godzin – tymczasem możesz zostać z tego całkowicie wyręczony poprzez skorzystanie z usług wyżej wymienionego typu firm.

Jak wybrać najlepszą firmę pozycjonującą strony?

Powinieneś zwrócić przede wszystkim uwagę na opinię przedsiębiorców, którzy wcześniej skorzystali już z usług owej firmy. Możesz także sprawdzić, czy ich słowa są zgodne z rzeczywistością, i ich witryny faktycznie znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Ponad to, warto również abyś się upewnił, czy kontakt z firmą jest na wystarczającym poziomie – czy w krótkim czasie uzyskasz odpowiedź na wiadomości, telefony, czy maile. Zbyt długi czas oczekiwania na kontakt może świadczyć o lekceważącym podejściu do klienta, a co za tym idzie: gorszą jakością obsługi.

Jesteśmy jednak przekonani, że dokonasz trafnego wyboru, a liczba odwiedzin na Twojej stronie internetowej znacząco poszybuje w górę. Powodzenia w pozycjonowaniu!

Comments

Comments are closed.